A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Вовковинецька громада
Хмельницька область, Деражнянський район

Асоціація міст України презентувала Концепцію змін до Конституції щодо місцевого самоврядування та територіальної організації влади і пропозиції до проєкту Закону

Дата: 24.02.2020 20:12
Кількість переглядів: 48

Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан наголосив: «Асоціація міст України на сьогодні єдина, хто підготував як концептуальне бачення, так і текстові пропозиції до законопроєкту конституційних змін щодо місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Ми готові до діалогу та переконані, що позиція громад має бути врахована. Адже саме на них лежить відповідальність за надання якісних послуг та створення гідних умов життя для громадян, що і є метою реформи, яку мають закріпити зміни до Конституції».

Правління Асоціації міст України підтримує рішення Президента України щодо відкликання проєкту Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)» №2598 від 13.12.2019 для доопрацювання. До спільної роботи будуть залучені усі зацікавлені сторони. Це дозволить якісно завершити реформи місцевого самоврядування та територіальної організації центральної влади, забезпечить баланс загальнодержавних та місцевих інтересів, створить комфортне життєве середовище жителів міст, селищ, сіл, забезпечить цілісність країни.

18 лютого у Києві відбулося засідання Правління АМУ. Там представники органів місцевого самоврядування напрацювали і ухвалили 2 документи:

?Концепцію змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування та територіальної організації державної влади;

?пропозиції до проєкту Закону України «Про внесення змін до Конституції України щодо місцевого самоврядування та територіальної організації державної влади».

Зокрема, пропонують наступні концептуальні положення у зміни до Конституції України:

1. Запровадити дворівневе місцеве самоврядування: 1) первинний рівень - муніципалітет (один або декілька населених пунктів з навколишніми територіями); 2) вторинний рівень - область (спільні питання жителів муніципалітетів області).

2. Муніципалітети об’єднуються, роз'єднуються, змінюються, перейменовуються за умови підтримки цих питань відповідними муніципальними радами відповідно до закону. Парламент може визнавати муніципалітети з великоючисельністю населення окремими муніципалітетами-областями (наприклад: муніципалітети з населенням понад 700 тисячжителів, міста Київ та Севастополь).

3. Необхідно зберегти на рівні муніципалітету модель сильного мера, виборної посадової особи, яка очолює виконавчий орган муніципальної ради та головує на засіданнях відповідної ради.

4. Жителі кожного муніципалітету повинні обирати своїх депутатів до обласної ради, а муніципальних рад можуть їх відкликати. Найважливіші рішення обласної ради потребують проведення консультацій з муніципальними радами. Рішення обласних рад  виконують їх виконавчі органи.

5. Державну  виконавчу владу в АР Крим, областях та повітах здійснюють виключно територіальні представництва органів державної влади. Порядок та способи координації вказаних територіальних представництв визначаються законом.

6. Компетенція органів місцевого самоврядування й надалі поділяється на власну та делеговану державою. Зупинення та скасування актів органів місцевого самоврядування здійснюється виключно у судовому порядку. Державний нагляд за делегованою державою компетенцією здійснюється територіальними представництвами органів державної влади в порядку та випадках, що визначаються законом.

Свою позицію члени правління АМУ підкріпили посиланнями на відповідні статті Конституції та Європейської хартії місцевого самоврядування.

Асоціація міст України надіслала ці документи Президенту України, Верховній Раді та Кабінету Міністрів і звернулася з проханням врахувати їх при публічному обговоренні конституційних змін.

АМУ, яка об’єднує 878 громад, наголошує, що залучення її представників при опрацюванні остаточного тексту проєкту змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування та територіальної організації державної влади є вкрай важливим. Саметакий шлях сприятимедосягненню консенсусу та порозуміння щодо внесення змін до Основного Закону нашої держави.

                                                    


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь