СЕРВІС «ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ»
«Електроннийкабінет» – сервіс, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДПС та платників податків у режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв без встановлення спеціалізованого программного забезпечення. Знайти «Електроннийкабінет» можна за адресою http://cabinet.tax.gov.ua, а також на офіційному веб-порталі ДПС України.
Вхід до особистого кабінету здійснюється платником при наявності кваліфікованого електронного підпису (КЕП), який можна отримати у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП).
Наразі безкоштовно кваліфіковану електронну довірчу послугу можна отримати звернувшись до Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, ПриватБанку. Інші надавачі довірчих послуг оформлюють електронний підпис на платній основі.
Також отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу можна у одного з кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг. Інформацію про них можнаотримати з Електронногореєструсуб'єктів, які надають послуги, пов'язані з наданням електронних довірчих послуг на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиціїУкраїни.
Підключення до системи надання звітності в електронному виді
Для надання податкової звітності в електронному виді до контролюючих органів ДПС необхідно отримати позитивний статус суб’єкта електронного документообігу, для чого необхідно виконати наступні кроки:
Отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у
Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП).
2.) Підключитись до сайту (наприклад, http://cabinet.tax.gov.ua) або встановити спеціалізоване програмне забезпечення для подання електронної звітності.
3.) Укласти договір про визнання електронних документів шляхом надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі (стандарті) з дотриманням вимог законодавства. Підтвердженням про приєднання автора до Договору є отримання автором відповідної квитанції про прийняття контролюючим органом такого документа.
4.) Надання платником електронної звітності з використанням кваліфікованого електронного підпису (після набуття позитивного статусу суб’єкта електронного документообігу).
Можливостісервісу «Електроннийкабінет» (ЕК)
Відкрита частина ЕК (отримання доступу без використання кваліфікованого електронного підпису) надає можливість перегляду наступних режимів:
- Новини;
- Бланки податкової звітності;
- Податковий календар;
- Загальнодоступні Реєстри:
взяття на облік платників податків
реєстрплатників ПДВ
реєстр платників акцизного податку
реєстр платників єдиного податку
реєстр неприбуткових установ
реєстр страхувальників тощо;
- інформація про РРО;
- Реєстр індивідуальних податкових консультацій;
- Контакти.
Користуючись сервісами «Електронного кабінету», авторизовані платники у приватній частині ЕК мають можливість дистанційної роботи в режимі он-лайн щодо:
- облікових даних платника;
- надання податкових декларацій до територіальних органів ДПС в електронному вигляді, перегляд поданої звітності;
- реєстрації податкових накладних в ЄРПН, отримання інформації на запити, реєстр транзакцій;
- реєстрації акцизних накладних в СЕА РП, реєстр операцій обсягів пального, реєстр сум акцизного податку, реєстр транзакцій;
- програмного РРО;
- перевірки стану розрахунків з бюджетом;
- здійснення сплати податків та зборів;
- листування з органами ДПС;
- допомоги тощо.
Режим Е-кабінетгромадян
Нагадуємо, що доступ до Е-кабінету для громадян (одразу за умови проходження електронної ідентифікації, без необхідності укладення Договору) мають: фізичні особи (громадяни) та посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій.
На сьогодні для фізичнихосіб в «Електронному кабінеті» об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет, що надає такі можливості:
- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухомемайно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
- доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сумм нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
- подання декларації про майновий стан і доходи (скориставшись сервісом «Автозаповнення Декларації на основі даних ДПС»);
- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичнихосіб – платників податків.
Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем.